HÝZMETLERÝMÝZ

Biyolojik Çeþitliliðin Tespiti Projeleri

Biyolojik çeþitlilik, canlýlarýn farklýlýðýný ve deðiþkenliðini, içinde bulunduklarý karmaþýk ekolojik yapýlarla, birbirleriyle ve çevreleriyle karþýlýklý etkileþimlerini ifade etmektedir. Biyolojik çeþitlilik dünyadaki yaþamý oluþturan gen, tür ve ekosistem çeþitlerini içermektedir. Þu anda biyolojik çeþitliliðin sürekli bir kaybýna tanýk olmaktayýz ve bunun doðal yaþam ile insan refahý üzerinde kökten etkileri bulunmaktadýr. Baþlýca sebepleri doðal habitatlarda meydana gelen deðiþikliklerdir. Bunlar tarýmsal üretim sistemleri, inþaat, taþ ocakçýlýðý, orman, okyanus, nehir, göl ve topraklarýn aþýrý sömürüsü, yabancý türlerin istilalarý, kirlilik ve giderek daha fazla küresel iklim deðiþikliðinden kaynaklanmaktadýr. Ýnsanlýðýn kendisi de biyolojik çeþitliliðin bir parçasý olup, çeþitlilik olmaksýzýn biz de var olamazdýk. Yaþam kalitesi, ekonomik rekabet gücü, istihdam ve güvenlik; hepsi bu doðal sermayeye baðýmlýdýr. Biyolojik çeþitlilik "ekosistem hizmetleri", yani doðanýn sunduðu hizmetler için hayati önem taþýmaktadýr.

Yeryüzündeki her bir canlý türünün yaþadýðýmýz gezegende doðumundan ölümüne kadar bir görevi vardýr. Canlý türleri, yaþamýþ olduklarý toprak, hava, su ve diðer canlý gruplarý ile birlikte dünya ekosistemini oluþturmaktadýr. Biyolojik çeþitlilik, yeryüzünde yaþayan bitki ve hayvan türleri gibi sahip olduðumuz tüm canlý varlýklarý kapsar. Bu kavram tür sayýsýndaki çeþitlilik yanýnda tür içindeki genetik farklýlýk ve yaþama alanlarýndaki çeþitliliði de içermektedir.

Ýklim deðiþikliðinin türler ve ekosistemler üzerindeki etkileri giderek daha fazla hissedilmeye baþlamýþtýr. Özellikle, kýsýtlý yaþam alanlarýna sahip türler ile hassas ekosistemlerin iklim deðiþikliðinden oldukça etkileneceði düþünülmektedir. Dünyadaki zengin biyolojik çeþitliliðe sahip ve hassas ekosistemleri, nadir türleri korumak amacýyla ilan edilen korunan alanlar,best replica watches iklim deðiþikliði sürecinde türler için sýðýnak alanlarý olmak gibi önemli bir rol oynayacaktýr.

Korunan Alanlar Planlama Çalýþmalarý

Korunan alanlar; Milli parklar, tabiat parklarý, tabiat anýtlarý, tabiatý koruma alanlarý, doðal sit alanlarý, sulak alanlar, özel çevre koruma bölgeleri ve benzeri koruma statüsü bulunan, biyolojik çeþitliliðin, doðal ve bununla iliþkili kültürel kaynaklarýn korunmasý ve devamlýlýðýnýn saðlanmasý amacýyla ilgili mevzuata göre tespit edilen ve yönetilen kara ya da deniz alanlarýdýr.

Türkiye’nin korunan alanlar sistemi içinde yer alan mevcut korunan alanlarý estetik, bilim, doða koruma ve doðal güzellikler açýsýndan sýnýrlý belirlenmiþ önemli alanlarý içermektedir. Türkiye’nin korunan alanlarý deniz ve kýyýlardan; Aðrý Daðý’na; deltalardan, Karadeniz ormanlarýna ve yaylalarýna; bozkýrlardan, göl ve akarsu sistemlerine; derin vadiler ve kanyonlardan buzullara kadar çeþitli doðal ekosistemleri barýndýrmaktadýr. Korunan alanlar nesli tehlike altýnda, endemik, dar yayýlýþlý birçok bitki ve hayvan türüne ev sahipliði yapmaktadýr. Ayrýca, ekolojik özelliklerinin ve doðal güzelliklerin yaný sýra jeolojik, jeomorfolojik, peyzaj, tarihi, arkeolojik ve kültürel deðerlere sahip alanlarý da içermektedir. Ancak hem tür, hem de genetik ve ekosistem seviyelerinde sahip olduðumuz bu çeþitlilik üzerindeki tehditler giderek artmaktadýr.

Ülkemizde yer alan korunan alanlarda, baþta birçok milli park ve tabiat parký alaný olmak üzere uzun devreli geliþme planlarý ile sit alanlarý koruma amaçlý imar planlarý çalýþmalarýný baþarýyla sonuçlandýrdýk. Ayrýca, ülkemizde yapýlan ilk projelerden olan peyzaj yönetimi, korumasý ve planlanmasý ile özel hüküm belirleme çalýþmalarýný bitirmenin gururunu yaþamaktayýz. Gelecek nesillere býrakmamýz gereken en büyük doðal miras olan korunan alanlarda, üzerimize düþen görevleri en iyi þekilde yerine getirmek öncelikli hedeflerimizdendir.

Ýmar Planlarý

Ýmar plâný, kapsadýðý alanýn, ülke plânýna, bölge plânýna ve varsa çevre düzeni plânýna uygun biçimde beldenin de verilerini dikkate alarak saðlýklý, bilimsel doðrulara uygun ve içinde yaþayacak insanlarý mutlu edecek þekilde düzenlenen ve þehrin geliþmesine yön veren plânlardýr. Belde halkýnýn sosyal ve kültürel gereksinimlerini karþýlamayý, saðlýklý ve güvenli çevre oluþturmayý, yaþam kalitesini artýrmayý hedefleyen ve bu amaçla beldenin ekonomik, demografik, sosyal, kültürel, tarihsel, fiziksel özelliklerine iliþkin araþtýrmalara ve verilere dayalý olarak hazýrlanan, kentsel yerleþme ve geliþme eðilimlerini alternatif çözümler oluþturmak suretiyle belirleyen, arazi kullanýmý, koruma, kýsýtlama kararlarý, örgütlenme ve uygulama ilkelerini içeren pafta rapor ve notlardan oluþan belgedir.

Kentsel Dönüþüm Projeleri

Kentsel Dönüþüm;

“Zaman içinde eskimiþ ve yýpranmýþ þehir dokularýnýn, günün sosyal ve ekonomik þartlarýna uygun olarak deðiþtirilmesi veya yenilenmesini saðlayan süreçtir.”

“Farklý nedenlerden dolayý zaman içinde eskimiþ, terk edilmiþ, deðer kaybýna uðramýþ ve köhneleþme eðilimine girmiþ olan kent alanlarýnýn günün sosyo-ekonomik ve fiziksel koþullarýna uygun olarak yeniden canlandýrýlmasý ve kente kazandýrýlmasýdýr.”

“Kentsel sorunlara çözüm üretmek amacýyla, deðiþime uðrayan bir bölgenin ekonomik, fiziksel, sosyal ve çevresel koþullarýna kalýcý bir çözüm saðlamaya çalýþan kapsamlý bir vizyon ve eylemdir.”

“Kentsel bozulma süreçlerini daha iyi anlama ihtiyacýndan doðan ve gerçekleþtirilecek dönüþümde elde edilecek sonuçlarýn üzerinde bir uzlaþmadýr. Bir baþka deyiþle, yitirilen bir ekonomik etkinliðin yeniden geliþtirilmesi ve canlandýrýlmasý, iþlemeyen bir toplumsal iþlevin, iþler hale getirilmesi; toplumsal dýþlanma olan alanlarda, toplumsal bütünleþmenin saðlanmasý; çevresel kalitenin veya çevre dengesinin kaybolduðu alanlarda, bu dengenin tekrar saðlanmasýdýr.”

“Mevcut kentleri ve merkezleri düzeltmek ve günün gereklerine uydurmak amacýyla yeniden planlamak ve bunu uygulamaktýr.”

Görüldüðü üzere, kentsel dönüþüm kavramýnýn özünde, deðiþim, dönüþüm, canlanma, hayat bulma gibi kavramlarla ifade edilmektedir. Bu tanýmdan yola çýkarak kentsel dönüþümü, en genel anlamýyla, zaman süreci içerisinde eskiyen, köhneyen, yýpranan ya da potansiyel arsa deðeri üst yapý deðerinin üzerinde seyrederek deðerlendirilmeyi bekleyen þehir dokusunun, bir stratejik yaklaþým içinde, günün þartlarýna uygun olarak deðiþtirilmesi, geliþtirilmesi, yeniden canlandýrýlmasý ve bazen de yeniden oluþturulmasý eylemi” olarak tanýmlanabilir.

Arazi Geliþtirme ve Deðerlendirme Projeleri
Kent Bilgi Sistemleri ve Coðrafi Bilgi Sistemleri Projeleri

Coðrafi Bilgi Sistemi (CBS); Her türlü coðrafi referanslý bilginin etkin olarak elde edilmesi, depolanmasý, güncellenmesi, kullanýlmasý, analizi ve görüntülenmesi için bilgisayar donanýmý, yazýlýmý, personel ve yöntemlerin organize olarak bir araya toplanmasýdýr.

Kent Bilgi Sistemi; kentsel faaliyetlerin yerine getirilmesinde ihtiyaç duyulan planlama, altyapý, mühendislik, temel hizmetler ve yönetimsel bilgileri hýzlý ve saðlýklý bir þekilde irdelemek amacýyla oluþturulan, coðrafi bilgi sitemlerinin kent bazýndaki uygulamasýdýr. Belediyelerin kaynaklarýný en iyi þekilde deðerlendirmelerine imkan veren, ek gelir kaynaðý olan ve vatandaþlarýn yaþam kalitesini arttýran bir sistemdir.

Kent Bilgi Sistemi; kentteki mülkiyet bilgileri, imar planlarý, altyapý bilgileri, bina, iþyeri, konut envanterleri, yerel vergi kayýtlarý gibi, yönetimde destek saðlayan tüm bilgileri içinde tutar. Belediyelerin iþleyiþinin bilgisayar ortamýnda yapýlmasýný temin ederek birimler arasýnda güçlü bir koordinasyon saðlar. Belediyelerin gelirlerini arttýrmalarýnda yardýmcý olur. Bu artýþý, vergi kaçaðýný ortadan kaldýrarak, hýzlý imar planý yaparak, arsa üreterek, kamulaþtýrma maliyetlerini en aza düþürerek saðlar.

Kent Bilgi Sisteminin en önemli özelliklerinden biri de e-belediyecilik hizmeti verebilmesidir. Yani, vatandaþlar belediye ile ilgili tüm iþlemlerini belediyeye gelmeden, internet üzerinden ve/veya telefonlarýný kullanarak gerçekleþtirebilirler. Vatandaþ belediyenin planladýðý projelerle Ýlgili görüþlerini yönetimle paylaþabilir, anketlere katýlabilir, öneri ve þikayetlerini aracýsýz olarak doðrudan ilgili makamlara Ýletebilirler. Kýsaca, vatandaþlarýn etkin biçimde yönetime katýlabilmesi saðlanýr.

Sonuç olarak, bu olanaklar, vatandaþlarýn yaþam kalitesini yükseltir , belediye gelirlerini ve hizmet kalitesini arttýrýr.